27.9.11
Wolweek
The Campaign for Wool is een internationale beweging, met als doel het schaap en zijn vacht opnieuw populair te maken. Door opkomst van de kunstvezel is het gebruik van schapenwol enorm gedaald, terwijl het gebruik ervan zo mooi past bij de groeiende aandacht voor duurzaamheid. Veel vooraanstaande ontwerpers en producenten hebben hun naam reeds verbonden aan The Campain.
The Campaign organiseerd in Nederland De Wolweek die op 5 oktober van start gaat en die ook wij onder de aandacht willen brengen.
De uitstraling van wol is zoveel luxer, puurder en authentieker dan die van kunstvezels, dat wij bij het samenstellen van de collectie voor Yoth vanzelfsprekend kiezen voor wol. Onze huidige wintercollectie is dan ook doorspekt met wol in allerlei vormen; van ruwe grove breisels van SPRB naar Harristweed van Hannoh tot aan de cashmire van Teixidors.
Een mooi wollen kledingstuk heb je voor jaren en jaren. Ik haalde zelf onlangs een dik vest (model oversized jaren 90) uit mijn kast tevoorschijn dat ik inmiddels weer volop draag en wat nog niets aan schoonheid heeft ingeboet. Sustainability lijkt een te gemakkelijk gebruikt modewoord, maar het past wel heel goed in de visie van Yoth.
www.campainforwool.nl