4.4.17

KERSEN

Aan het einde van een inkoopperiode heb ik altijd nog en tripje naar Parijs gepland staan. Tijdens Paris Fashion Week zijn er alle grote namen met spectaculaire shows op indrukwekkende locaties en ontelbaar veel kleine merkjes met soms niet meer dan 1 rekje  weggestopt in een mini-gallerie in een achterafstraatje. Mijn grootste lol zit 'm in het vinden van wat kersen op de taart voor YOTH.
Meestal zijn het Italianen die mijn aandacht trekken. Sartori-gold met hun mooie handgemaakte schoenen, HACHE met de designerstukken, apuntob met sobere belijningen en mooie stoffen, Valigi die al haar liefde in de perfect gemaakte kleding lijkt gestopt te hebben.
Het zijn meestal kleine familiebedrijfjes, met van die alleraardigste lieve mensen, waarvan ik soms niet zeker weet of ze nog bestaan tegen de tijd dat ze moeten leveren. Dus ben ik er extra blij mee als het dan eindelijk geleverd wordt. Zoals nu! Het is zeker de moeite waard om even te komen kijken en passen want de schoonheid van bijvoorbeeld Valigi en apuntob laat zich niet altijd op het hangertje en op de foto zien.